Virtualna STEAM platforma

 

Uvod u STEAM

Žene u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) imaju važnu ulogu, koja je često u općoj i stručnoj javnosti nije dovoljno prepoznata i/ili čak nepriznata. Niz dostupnih podataka jasno ukazuju na potrebu povećanja sudjelovanja i zastupljenosti žena u STEM-u, izazovu kojim je vođen i ovaj projektni prijedlog. To predstavlja vrlo jasnu potrebu, i iz razloga jer sve društvene, tehnološke i inovacijske promjene jačaju potražnju za STEM vještinama na tržištu rada raste, i iz razloga kako bi se zadovoljile zelene i digitalne tranzicije kao oblik strateških usmjerenja na EU razini, što dodatno povećava opasnost i prijetnju da žene riskiraju gubitak u nizu mogućnosti zbog njihove podzastupljenosti u STEM području. Kako bi se poboljšalo sudjelovanje djevojčica i njihov interes za STEM područje od rane dobi, osmišljeni su brojni pristupi. Jedan od obećavajućih pristupa jest onaj kojim se paradigma STEM-a. dopunjuje umjetničkim i kreativnim područjem te se komunicira kao STEAM, i kao takva sve više naglašava u relevantnim europskim smjernicama. Novi STEAM pristup, koji uključuje kreativno razmišljanje i pristup utemeljen na primijenjenu umjetnost (“A” u STEAM-u) i podučavanje znanosti u političkom, okolišnom, društveno- kulturnom kontekstu specifičnom za određene sredine, pokazao se kao osobito korisnim. Isticanjem interdisciplinarni STEAM pristupa, jačanjem kreativnih i kulturnih elemenata unutar tradicionalnog STEM pristupa, može se osnažiti i učiniti rodno osjetljivijima niz potencijalnih karijera za djevojčice, posebice u sredinama socijalne depriviranosti.

U skladu s EU Akcijskim planom za digitalno obrazovanje 2021. – 2027., projekt Rodno osjetljivo STEM obrazovanje kroz uključivanje djevojaka u kreativne i kulturne aktivnosti – GIRLS STEAM
financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih će sistematizirati partnersku mrežu kojom će se učenice uključuju u neposredna iskustva učenje u kulturnim i kreativnim područjima, kao što su igranje, filmska i glazbena industrija, kako bi ojačati svoje digitalne vještine i proširiti svoj interes za STEM vještine.

Relevantni članci

  1. STEAM u obrazovanju: Bibliometrijska analiza
  2. Što je STEAM obrazovanje? Definitivni vodič za K-12 škole
  3. STEM vs. STEAM obrazovanje i kreativnost učenika: Sustavni pregled literature
  4. Istraživanje kontinuirane namjere učenja u STEAM obrazovanju
  5. STEAM obrazovanje: Učenje učenika i prenosive vještine
  6. Unaprjeđenje STEM-a s moći umjetnosti
  7. STEAM u obrazovanju: Pojačajte s NASA-om i učenjem temeljenim na projektima
  8. Razrada STEAM-a za malu djecu
  9. Resursi za STEAM: Ideje za projekte i planove lekcija
  10. Projekti i programi temeljeni na STEAM-u
  11. EuroSTEAM: STEAM obrazovanje u Europi – Komparativna analiza
    • Ovaj izvještaj pruža uvid u trendove STEAM obrazovanja u Europi, uključujući suradnju sedam europskih škola i partnera. Cilj je poboljšati osnovne vještine iz matematike, znanosti i pismenosti.
    • https://www.stemnetwork.eu/EuroSTEAM
  12. Vodič za najbolju praksu STEAM metodologije u eTwinning projektima
  13. Sedam europskih projekata koji potiču STEM i STE(A)M obrazovanje
    • Ovaj članak opisuje nekoliko europskih projekata koji promoviraju STEAM obrazovanje kroz razvoj kurikuluma, neformalno obrazovanje i izradu otvorenih obrazovnih resursa (OER).
    • https://www.steamon.eu/projects
  14. Jačanje STEAM obrazovanja u EU
  15. Edusimsteam projekt: Promicanje STEAM obrazovanja u školama
    • Projekt Edusimsteam koristi informacijske i komunikacijske tehnologije u inovativnim okruženjima za učenje kako bi prenio promjene praksi na multidisciplinarna polja obrazovanja.
    • https://epale.ec.europa.eu/edusimsteam
  16. Steaming projekt Europe: Planiranje za STEAM u osnovnim školama
  17. Manifest za rodno uključivo STE(A)M obrazovanje i karijere
  18. STEAM obrazovanje (SPACE projekt)
    • SPACE projekt, sufinanciran od strane Erasmus+ programa, istražuje STEAM obrazovanje kroz kreativno i kritičko razmišljanje, uz suradnju s Europskom svemirskom agencijom.
    • https://steameducation.eu/SPACE
  19. SENSE: Promicanje STEAM obrazovanja u Europi
    • Projekt SENSE zagovara razvoj visokokvalitetnog obrazovanja koje je jednako dostupno svim učenicima i promiče društveno svjesne i znanstveno pismene građane.
    • https://sense-steam.eu
  20. ATS STEM: Procjena transverzalnih vještina u STEM obrazovanju
    • Projekt ATS STEM razvija strategije formativne procjene kako bi podržao učitelje u prilagodbi svojih obrazovnih dizajna za bolje zadovoljavanje potreba učenika.
    • https://www.atsstem.eu

Resursi i alati

 

  1. EuroSTEAM Toolkit
    • Ova alatka pruža razne resurse za učitelje kako bi implementirali STEAM obrazovanje u svoje učionice. Uključuje vodiče za učitelje, planove lekcija i materijale za radionice.
    • EuroSTEAM Toolkit
  2. STEAM Builders
    • Projekt koji nudi pedagoške resurse za angažiranje učenika u STEAM aktivnostima kroz interdisciplinarne nastavne metode. Sadrži vodič za pedagoge, knjižicu za neformalno obrazovanje u STEAM-u i nastavne materijale.
    • STEAM Builders
  3. STE(A)M IT Framework
    • Prvi integrirani STEM okvir u Europi koji pruža programe obuke, alate i smjernice za učitelje osnovnih i srednjih škola. Okvir pomaže učiteljima da povežu STEM discipline s realnim problemima, potičući komunikacijske i kritičke vještine kod učenika.
    • STE(A)M IT Framework
  4. IN2STEAM
    • Projekt osmišljen za inspiriranje djece u osnovnoj školi, s posebnim naglaskom na djevojčice, da se bave karijerama u STEM područjima. Projekt nudi online module obuke i smjernice za učitelje kako bi učinkovito uveli STEAM pristupe u učionice.
    • IN2STEAM
  5. SENSE – The New European Roadmap to STEAM Education
    • Ovaj projekt razvija portfelj aktivnosti, strategija implementacije i alata za ocjenjivanje za STEAM obrazovanje. Sadrži primjere iz obrazovanja, istraživanja i poslovanja te vodič za učenje za škole, muzeje i obitelji.
    • SENSE

Zajednica i suradnja

Mailing lista